گفتار درمانی

پیشگیری از اختلالات یادگیری در دوره پيش از دبستان

پیشگیری از اختلالات یادگیری در دوره پيش از دبستان

مهارتهاى خوديارى و دستيابى به مفهوم خود: مثل لباس پوشيدنخوردن و کارهاى شخصى و تحول خود و استقلال شخصى
فعاليتهاى درشت حرکتى
فعاليتهاى ظريف حرکتى

فعاليتهاى شنيدارى و آگاهى از ساختار آواشناختى.

يکى از مهمترين مهارتهاى پيش از خواندن ,آگاهى از صوتهاى کلمات است

(نه آموزش مستقيم حروف که در پيش دبستاتى انجام مى دهند) مثل بازى با کلمه,بازيهاى قافيه دارو بازيهای حفظ کلمه

فعاليتهاى ديدارى: بازشناسى تفاوت و تشابه در تصاوير,شکل و حروف

 

فعاليتهاى زبانى و ارتباطى: مثل درک قصه و قصه گويى ,شعر ,پانتوميم و درک زبان به اشکال مختلف و اجراى آن

فعاليتهاى شناختى: مثل بازيهايى که درک کودک را از تشابه طبقه بندى و مقايسه نشان دهد

وبازيهاىى مثل مقابله افکار و حل معما چيستان کودک را به تمرينات فکرى وادار مى کند .

فعاليتهاى اجتماعى: چگونگى تعامل با ديگران و کنار آمدن با ديگران مشارکت و بازيهاى گروهى

منبع : اختلالات زبان دکتر دادستان،گنجانده شده در اپلیکیشن پیشگیری از اختلالات یادگیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *