آموزش به کودکان ناشنوا یا کم شنوا

آموزش به کودکان ناشنوا یا کم شنوا

آموزش به کودکان ناشنوا یا کم شنوا

۱٫هرگاه نگاه شما با نگاه کودک برخورد پیدا کرد با او صحبت کنید .
🔺نباید کودک را با لمس کردن- کشیدن یا حرکات بدنی وادار به برقراری تماس بصری کنید .
🔺توجه کودک را با بهره گیری از تماس بصری خود انگیخته رشد داده و تقویت کنید .
۲٫هنگام صحبت کردن با یک کودک ناشنوا از هر حرکت به غیر از حرکت لبها خودداری کنید .
۳٫بعد از صحبت کردن مکث کنید تا کودک فرصت یابد به آنچه گفته شده پاسخ دهد.
۴٫درباره ی چیزهایی که کودک به آنها علاقه نشان میدهد صحبت کنید از جمله :

آنچه او انجام میدهد آن چیزی را که او به آن نگاه میکند، آنچه که فکر میکند، آنچه که فرد دیگری انجام میدهد.
۵٫به جای استفاده از یک اسم تنها، باید از عبارت کوتاه استفاده کنید (در یک عبارت برروی لغات اصلی یا کلیدی تاکید کنید )
۶٫هنگام صحبت با یک کودک مبتلا به کم شنوایی جملاتی با شکلهای سوالی را به کار نبرید، مگر در موارد موقعیتهای عملی .
۷٫سرنخ بحث را از علایق کودک بدست آوردید و مقدار مکالمه درباره یک شی یا حادثه را افزایش دهید .
۸٫همراه با پیشرفت وافزایش فهم کودک پیچیدگی و طول عبارتهای جمله ها را افزایش دهید .
۹٫ شکلهای سوالی و دیگر مفاهیم زبانی انتزاعی را که با رشد کودک متناسب است ارائه دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *