گفتاردرمانی لکنت

تنها یک هفته گفتاردرمانی لکنت، را کاهش می دهد

گفتاردرمانی لکنت

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه پکن می گویند نتایج یک مطالعه جدید آنان نشان داده است که تنها یک هفته گفتاردرمانی به سازمان دهی مجدد مغز در افراد مبتلا به لکنت، کمک کرده است ودر نتیجه این مشکل را تا حد زیادی کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز این محققین که متخصص روانشناسی میباشند با انجام یکسری ازمایشات جدید به این نتیجه رسیده اند که مشکل لکنت در افرادی که با این اختلال مواجه هستند پس از شرکت درجلسات📢گفتاردرمانی📢به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کنند .

گفتاردرمانی علمی است که به بررسی چگونگی درک ورشد زبان وگفتار می پردازد.وجنبه های مختلف زبان از جمله واژگان،صرف ونحو وکاربرد زبان را مورد بررسی قرار میدهد.

در این آزمایش ۲۸نفر فرد مبتلا به لکنت و۱۳نفر فرد سالم شرکت کردند که ۱۵نفر از مبتلایان لکنت به مدت یک هفته وروزی سه جلسه تحت گفتاردرمانی قرار گرفتند.
پس از برگزاری جلسات از شرکت کنندگان اسکن های مغزی تهیه شد.

نتایج بررسی ها بعد از یک هفته نشان داد بیمارانی که در جلسات گفتاردرمانی شرکت کرده اند قدرت بخشی از مغزشان موسوم به cerebllumکه در تعاملات نقش دارد در مقایسه با گروه کنترل ،رشد قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.این متخصصان متذکر شدند نتایج آزمایشات تاکید می کند که مغز انسان قادر است با گفتاردرمانی دوباره خود را سازمان دهی کند.وتغییرات ایجاد شده در بخشcerebellumمغز به کاهش لکنت زبان کمک می کند.

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *