ایا نیاز هست به گفتار درمانی مراجعه کنیم

در چه زمانی والدین باید به مراکز گفتاردرمانی آسیب شناسان گفتار و زبان مراجعه داشته باشند؟

ایا نیاز هست به گفتار درمانی مراجعه کنیم

✅ اگر فرزند شما؛ شیرخوار است و در مکیدن و بلعیدن مشکل دارد و یا به طور کلی در هر سنی  که  فرد در مکیدن، بلعیدن و جویدن مشکل داشته باشد.

 

✅ در سال اول زندگی چنانچه فرزند شما  مطابق سایر همسالان صداسازی و قان و قون ندارد.  اگر یک ساله شده است  اما به صدا کردن اسمش واکنشی نشان نمی دهد.

 

✅ اگر در سال دوم زندگی از کلمه برای برقراری ارتباط استفاده نمیکند و جملات دو کلمه ای ندارد. چنانچه  سه ساله است اما جملات سه کلمه ای نمی گوید.

 

✅ چهار ساله است اما گفتارش برای دیگران واضح نیست و والدین باید نقش مترجم را برای وی داشته باشند. اگر پنج ساله شده است اما در تلفظ بعضی صداها موفق نیست و خطا دارد.

 

✅ شش ساله و کلاس اولی است اما در ‌یادگیری حروف الفبا، بخش کردن کلمات و صداکشی مشکل دارد. کلاس دوم است اما در روان خوانی کتاب درسی و جمله سازی مشکل دارد.

 

✅ کلاس سوم است اما در نوشتن انشا و درک معنای آنچه می خواند مشکل دارد. عملیات ریاضی را به خوبی انجام می دهد اما در حل مسئله های ریاضی مشکل دارد.

 

✅ در هر سنی که لکنت دارد به ویژه در سنین پیش از دبستان زیرا زمانی‌ که بسیاری از استرس های معمول روی کودک وجود دارد رشد گفتار و زبان، رشد رفتاری، رشد اجتماعی‌ و… اختلال پیدا می‌ کند. تکرار احساسات منفی‌ و ایجاد نگرش منفی‌ درباره خود و ارتباط،  در فرد دارای لکنت مشکل وی را حادتر می‌ کند.

✅ چنانچه فرزند شما در هر سنی است و تو دماغی صحبت می کند.

✅ کم شنوا و یا بد شنوا  است و به این دلیل مشکلات گفتاری دارد.

✅ به دلیل ضعف یا فلجی اندام های گفتاری خوب صحبت نمی کند. صدای او نسبت به همسالانش گرفته و خشن  است.

شماره تماس جهت هماهنگی و تعیین وقت:

۰۲۱-۲۸۴۲۹۷۷۲

۰۹۱۲۹۳۴۶۰۶۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *