افراد دارای لکنت

گفتار درمانی در کودکان اوتیستیک

 

گفتار درمانی به درمان اختلال های گفتاری و رفتاری در فرد می پردازد. گفتار درمانگر برای آموزش های گفتار درمانی می تواند در محیط های از جمله مدرسه، کلینیک و بخش های خصوصی کار کند. گفتار درمان برای درمان می تواند از ابزارها، اسباب بازی ها و آزمون های رسمی برنامه های گفتاری در گفتار درمانی استفاده کند.

 

چرا یک فرد مبتلا به اوتیسم به گفتار درمانی نیاز دارد؟

در کل می توان گفت تمام افراد مبتلا به اوتیسم به گفتار درمانی نیاز دارند. ممکن است در نگاه اول برای خیلی ها عجیب به نظر آید زیرا افراد مبتلا به اوتیسم یا کلام ندارند یا از گفتار کاملی برخوردارند. می توان گفت گفتار درمانی یکی از درمان های اصلی برای اوتیسم است.

 

بیشتر بدانید: گفتار درمانی | توانمد سازی ذهن

 

گفتار درمانگر چه کارهایی برای درمان افراد مبتلا به اوتیسم انجام می دهد؟

گفتار درمانی فراتر از آموزش صحیح تلفظ کلمات است. یک گفتار درمانگر ممکن است روی طیف گسترده ای از مهارت ها کار کند. از جمله:

کاربرد عملی زبان: آموزش اینکه چگونه “شب بخیر” گوییم بسیار مهم است اما مهم تر از آن، این است که چه موقع و به چه کسی شب بخیر گوییم.

ارتباط غیر کلامی: آموزش ارتباط با اشاره و حرکات، ابزارهای الکترونیکی سخنگو و سایر ابزارها.

ایجاد مهارت در درک مطلب: افراد مبتلا به اوتیسم در درک یک سری کلمات مشکل دارند که گفتار درمانگر روی مهارت هایی که مربوط به درک مطلب است کار می کند.

ایجاد مهارت های اجتماعی: گفتار درمانگر به افراد مبتلا به اوتیسم در حوزه هایی مثل هنر درمانی در ایجاد مهارت های اجتماعی مثل پرسش و پاسخ، ایستادن در فاصله مناسب، شرایط شخص و… کمک می کند.

ایجاد مهارت های محاوره ای: گفتار درمانگر روی تبدیل گفتار کمک می کند زیرا دانستن اینکه چگونه یک کلمه را بیان کنیم با برقراری و حفظ مکالمه یکی نیست.

 

اگر مایلید از متخصصین گفتار درمانی در کلینیک گفتار درمانی یاس و خدمات گفتار درمانی در منزل استفاده کنید می توانید جهت هماهنگی و تعیین وقت قبلی با شماره های تماس زیر تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۹۷۷۲

۰۹۱۲۹۳۴۶۰۶۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *