لکنت در بزرگسالان

چه عواملی ممکن است بر تارهای صوتی تأثیرگذار باشند؟

تارهای صوتی بسیار حساس هستند و عواملی زیادی باعث می شود به آن ضربه وارد شده و شخص را دچار مشکل کند و مانع انجام بسیاری از فعالیت ها شود. در صورتی که دچار مشکلات حنجره ای شدید حتما به یک متخصص یا یک متخصص گفتار درمانی مراجعه کنید.

در این جا شما را با عواملی که بر تارهای صوتی اثر می گذارند آشنا می کنیم:

التهاب شدید حنجره

این نوع التهاب بر اثر عفونت ویروسی به وجود می آید و موجب متورم شدن گلو می شوند. ایجاد تورم موجب خشن شدن صدا و لرزش تارهای صوتی می شود. بهتر است به خود استراحت دهیم یا مایعات بیشتری را مصرف کنیم.

سرطان حنجره

اگر متوجه شدید که مدت زیادی از خشن شدن صدایتان می گذرد بلافاصله به یک متخصص گفتار درمانی مراجعه کنید. خشن شدن صدا می تواند ارتباط زیادی با سرطان حنجره داشته باشد. البته سرطان حنجره اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است.

خونریزی حنجره

اگر بیش از حد از تارهای صوتی استفاده شود می تواند منجر به خونریزی و ضایعاتی بر روی آن شود. می توان از شایع ترین ضایعات به پولیپ یا کیست اشاره کرد.

استفاده غلط از صدا

همان طور که می دانید تارها عضله هستند و در صورت استفاده زیاد از آن ها خسته می شوند. جیغ زدن، صحبت کردن مداوم با تلفن و خواندن بدون استراحت می تواند منجر به  آسیب تارهای صوتی و  خشن شدن صدا شود.

بیماری ریفلاکس

در این بیماری اسید معده به گلو برمی گردد و منجر به احساس برآمدگی گلو می شود.

 

 

اگر مایلید از روش های گفتار درمانی و خدمات گفتار درمانی در خانه استفاده کنید می توانید جهت هماهنگی و تعیین وقت قبلی با شماره های تماس زیر تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۹۷۷۲

۰۹۱۲۹۳۴۶۰۶۳

۰۹۱۱۴۵۹۸۹۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *