اوتيسم و بازی های مورد علاقه آن

اوتيسم و بازی های مورد علاقه آن

اوتيسم و بازی های مورد علاقه آن

❇️ قایم موشک
برای اجرای این بازی ابتدا بچه ها باید قایم شدن در جاهای مختلف را یاد بگیرند وقتی پنهان شدن را یاد گرفتند در مرحله بعد پیدا کردن وبه دنبال هم گشتن را یاد می گیرند .

·

برای شروع این کار ابتدا مربی و کودک با هم مسابقه می دهند بعد ازاینکه کودک متوجه شد از او چه می خواهیم این کودک بایک کودک دیگر مسابقه می دهند و در آخر بصورت گروهی مسابقه طناب کشی را انجام می دهند.

❇️گذاشتن توپ بین دو پا و پریدن

در این بازی بچه ها باید بتوانند توپ را بین دو پایشان کنترل کنند و همزمان شروع به پریدن کنند.

❇️ پریدن از روی کمر دیگران
بچه ها باید به صورت خمیده بایستد ویکی از بچه ها از روی آنها بپرد . برای آموزش این بازی ابتدا از بچه می خواهیم از روی موانع بلند بپرند .پس از اینکه این کار را یاد گرفتند .چند تا از بچه ها به صورت خمیده می ایستند و یکی از بچه ها از روی آنها می پرد .

❇️ به صورت دایره بایستند و توپ را برای هم شوت کنند

ابتدا بچه ها باید به صورت انفرادی بتوانند توپ را برای هم شوت کنند و سپس به صورت دایره ای بایستند و به همین صورت که ایستاده اند توپ را برای یکدیگر شوت کنند

❇️چرخیدن دور صندلی همراه با موسیقی و نشستن به محض قطع صدا
آموزش این بازی به این صورت است که ابتدا آهنگی برای بچه ها پخش می کنیم و از آنها می خواهیم که به دور صندلی ها بچرخند و به محض قطع شدن آهنگ روی صندلی بنشینند.(لازم به ذکر است در هر دوره یکی از صندلی ها نسبت به بچه ها کم می شود) و هرکس بعد از قطع صدا ایستاده بود از بازی خارج می شود .
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❇️عمو زنجیرباف و آسیاب بچرخ

در این بازی ها بچه ها به صورت دایره می ایستند و صدای حیوانات و حرکات تخیلی از قبیل شانه زدن ، خندیدن ،گریه کردن را تقلید می کنند.

❇️جمع کردن توپ با آهنگ و متوقف کردن هنگام قطع صدا

در این بازی از بچه ها خواسته می شود با پخش آهنگ شروع به جمع کردن توپهای روی زمین کنند و بلافاصله بعد از قطع شدن آهنگ، دیگر هیچ توپی را برندارند و بعد از اتمام کار شروع به شمردن توپها می¬کنند فردی به عنوان برنده معرفی می شود که تعداد توپهای بیشتری را جمع کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *