مشکل زبانی ویژه ( sli )

آیا کودکان مبتلا به اختلال زبانی خاص (SLI) نقایصی در سازمان واژگانی- معنایی نشان می دهد??

مشکل زبانی ویژه ( sli )

👈اگر چنین است،آیا این نقایص متناسب با تاخیرآن ها در اندازه واژگان هست???
👈 و اینکه آیا این نقایص همه کودکان مبتلا به SLI را تحت تاثیر قرار می دهد.???

بحث و بررسی👇

کودکان مبتلا به نقص خاص زبانی (SLI)در دامنه معنایی نقایص مستند دارند.
به عنوان مثال،👇

اولین نشانهSLIاغلب اکتساب دیر آغاز واژگان است(Bishop, 1997).همچنین، شواهد به وفور تعیین کرده اند که کودکانی که با استفاده از آزمون SLI نسبت به کودکان هم سن و سال خود در مقیاس های استاتیک زبان دریافتی و بیانی کمتر هستند،نقصی در گنجینه واژگانی خود نشان می دهند.

توجه به ضعف کودکان SLI در یادگیری معنایی،👇👇👇
این منطقی است که پیش بینی کنیم که این کودکان برای کلمات ذخیره شده درحافظه بلند مدتشان نمایش های معنایی ضعیفی خواهند داشت .نمایش های معنایی ضعیف ممکن است، به نوبه خود، ارائه این کلمات رابرای بازیابی، خیلی مشکل کنند.

تنوع قابل توجهی در مهارت های سازمان یافته واژگانی – معنایی در میان کودکان SLIوجود دارد. نقص در سازمان واژگانی – معنایی توسط یک زیرگروه ازکودکان مبتلا به SLI نشان داده شدکه به احتمال زیاد مشکلات یافت – واژه ی همراه داشتند.

درمان اختلالات گفتار و زبان را به گفتار درمانی یاس بسپارید

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *