علت اینکه بعضی از بچه ها دیر به حرف می افتند!

چند روش در درمان لکنت زبان

همه ما اشخاصی را دیده ایم که با داشتن توانایی بالا در درک و تولید زبان، باز هم در بیان کلمات و اصوات دچار مشکل می شوند و کلمات را با طولاتی کردن صداها، کلمه ها و یا مکث هایی مکرر در میان گفتار بیان می کنند. به این گونه مشکلات در گفتار، لکنت زبان می گویند.

در مقاله لکنت چیست می توانید با لکنت زبان بیشتر آشنا شوید.

با پیشرفت علم پزشکی هر کسی روشی را برای درمان لکنت زبان ارائه داده است. در کل می توان گفت روش های درمان لکنت زبان به قدری زیاد شده که در گفتار درمانی هر درمانگر روشی را برای خود ابداع کرده است.

روش های درمان لکنت زبان بر اساس زمان طبقه بندی شده است که در اینجا به چند روش اشاره کرده ایم:

درمان لکنت زبان در یونان

در آن زمان کسانی که به لکنت زبان مبتلا می شدند برای غلبه به آن به کنار آبشاری می رفتند و با صدای بلند آواز می خواندند یا صحبت می کردند. با این روش می توانستند کم کم و به مرور به صحبت کردن دست یابند و گفتار خود را شرایط سخت کنترل کنند.

لکنت زبان در دهه های قبل

با پیشرفت علم پزشکی روش های زیادی برای درمان لکنت زبان ابداع شد. اما اساس کلی آن بر پایه تغییر پیوندهای لکنت زبان ایجاد شد که می توان گفت از زمان یونان باستان هیچ پیشرفتی دیده نشد. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که در این روش تمام اعضای بدن ( ژن، مغز، عصب، اندام های گفتاری و…  ) در به وجود آمدن لکنت زبان نقش دارند.

لکنت زبان در زبان شیادی

زمانی که گفتار درمانگرها در لکنت زبان نتوانستند به نیازهای مبتلایان به لکنت زبان پاسخ دهند و به آن برچسب بیماری غیر قابل درمان زدند حرفه هایی نامرتبط با این موضوع فعال شدند و به درمان لکنت زبان پرداختند.

تفاوتی که در این روش وجود دارد این است که گفتار درمانگرهای پیشین از روی ناآگاهی دست به درمان می زدند اما در این روش با حقه بازی و شیادی مدعی درمان لکنت زبان می شوند.

بسیاری از عطاری ها افراد بدون لکنت را افرادی دارای لکنت زبان معرفی می کنند و با یک سری توصیه ها و معرفی گیاهان دارویی طوری وانمود می کنند که لکنت زبان شخص به طور کامل درمان می شود و از آنان سو استفاده می کنند. یک سری افراد هم با انجام هیپنوتیزم بیدار و خواب ادعا می کنند که می توانند لکنت زبان را درمان کنند.

 

 

اگر مایلید از روش های گفتار درمانی و خدمات گفتار درمانی در منزل استفاده کنید می توانید جهت هماهنگی و تعیین وقت قبلی با شماره های تماس زیر تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۹۷۷۲

۰۹۱۲۹۳۴۶۰۶۳

۰۹۱۱۴۵۹۸۹۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *