ندول و عملکرد آن

گفتار درمانی و درمان ندول حنجره

در کل صدا یک وسیله ارتباطی بسیار مهم برای هر انسانی است که وظیفه ایجاد صوت در انسان به عهده حنجره است. یکی از مشکلات عمده صدا ندول تارهای صوتی می باشد که معمولا در افرادی دیده می شود که از جنجره زیاد استفاده می کنند. اصطلاح ندول گاهی توسط متخصصان حلق و بینی و گفتار درمانی برای اشاره به هر جرمی که روی تارهای صوتی یا حنجره وجود دارد به کار می رود. این تشخیص هم غیردقیق است و هم دچار گیجی می شود و ممکن است خطاهایی را در درمان به وجود آورد.

ندول تارهای صوتی

ندول تارهای صوتی به برجستگی هایی روی تارهای صوتی هستند که معمولا به صورت دو طرفه می باشد. این عارضه معمولا در افرادی که آواز می خوانند یا با صدای بلند حرف می زنند دیده می شود که اغلب با استراحت صوتی بهبود می یابد.

 

تشخیص ضایعات خوش خیم تارهای صوتی

تشخیص این عارضه با با بررسی تاریخچه بیماری و ارزیابی طرز صحبت کردن بیمار شروع می شود. سپس تارهای صوتی توسط پزشک یا متخصص گفتار درمانی معاینه می شود. گاهی بعد از یک دوره استراحت مجددا بررسی انجام می شود. به غیر از استفاده نادرست از صدا یک سری مشکلات دیگر هستند که موجب به وجود آمدن این عارضه می شود:

برگشت اسید معده به مری یا ریفلاکس

آلرژی

اختلالات هورمونی

عوارض دارویی

سیگار کشیدن

مشکلات تیروئیدی

سرطان حنجره

سرفه های مکرر و مزمن

 

راه های درمان ندول حنجره

استراحت دادن به صدا و حنجره برای جلوگیری از تحریک بیشتر

استفاده از آنتی بیوتیک ها

ترک سیگار در افراد سیگاری

داروهای مورد استفاده برای معده و آلرژی

 

 

برای آشنایی با  مراحل گفتار درمانی و استفاده از خدمات گفتار درمانی در منزل می توانید جهت هماهنگی و تعیین وقت قبلی با شماره های تماس زیر تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۹۷۷۲

۰۹۱۲۹۳۴۶۰۶۳

۰۹۱۱۴۵۹۸۹۱۰

 

هزینه یک جلسه گفتار درمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *