غربال گری شنوایی نوزادان

تشخیص افتراقی دیزآرتری و آپراکسی

تشخیص افتراقی دیزآرتری و آپراکسی تشخیص افتراقی دیزآرتری و آپراکسی دیزآرتری و آپراکسی دو اختلال حرکتی گفتار هستند که بر بیان شفاهی اثر می گذارند. گاهی اوقات این دو اختلال اشتباه گرفته می شوند ، این خطا به ویژه در درمانگران بیشتر بخوانید

علت مهم كم شنوايي كودكان

سه علت مهم كم شنوايي كودكان علت مهم كم شنوايي كودكان سه علت مهم كم شنوايي كودكان شامل موارد زیر است: ۱- اوتيت مياني (عفونت هاي گوش) ۲،- علل مادرزادي ، ۳- علل اكتسابي. **اوتيت مياني اوتيت مياني التهاب در گوش بیشتر بخوانید

تست وپمن(wepman)

درمان فلج مغزی

فلـج مغـزیcerebral paley

فلـج مغـزیcerebral paley فلـج مغـزیcerebral paley چکیده  فلج مغزی به معنای معمولی کلمه یک بیماری به حساب نمیاید. فلج مغزی واگیر نیست، پیشرفت نمی کند و درمانی نیز ندارد. با وجود این که اغلب تصور می شودکه این یک شکل حرکتی بیشتر بخوانید

انواع افازی ها

انواع افازی ها انواع افازی ها آفازی: آفازی اختلال تکلم و از دست دادن آن بعد از به دست آوردن آن  است بیمار آفازیک کلام خود را بطور نادرست ادا کرده و با کلام دیگران را کاملا درک نمیکند . از بیشتر بخوانید

انواع حافظه و روشهای تقویت حافظه

انواع حافظه و روشهای تقویت حافظه انواع حافظه و روشهای تقویت حافظه حافظه فعال(WORKING MEMORY):حافظه فعال یک اصطلاح نو میباشد. دانشمندان حافظه فعال را جایگزین حافظه کوتاه مدت کرده اند چراکه حافظه کوتاه مدت نمیتواند یک حافظه منفعل باشد و دستکاری بیشتر بخوانید

گفتار و زبان در دوران سالمندی

گفتار و زبان در دوران سالمندی گفتار و زبان در دوران سالمندی کیفیت صدا، تواناییهای گفتاری، زبانی، و ارتباطی انسان با افزایش سن دستخوش تغییر می شوند. در سنین سالمندی برخی از تواناییهای گفتاری رشد کرده و بهتر می شوند. مثلا بیشتر بخوانید