اوتیسم

تاثير ويتامين B در بهبود مهارت‌هاي گفتاري کودکان اُتيسم

اوتیسم

مطالعه جديد نشان مي دهد بين ميزان فولينيک اسيد، نوعي ويتامين B، با بهبود مهارت هاي زباني و ارتباطي در کودکان مبتلا به اُتيسم ارتباط وجود دارد.

اختلال اُتيسم داراي علائم رفتاري بسياري از جمله اضطراب، تعاملات نامناسب اجتماعي، تماس چشمي ضعيف و رفتار اجباري است.

محققان دريافته اند با تجويز دوز معين فولينيک اسيد براي کودکان مبتلا به اُتيسم، شاهد بهبود ارتباطات اجتماعي آنها به مرور زمان بودند.

آنها همچنين يک نشانگر خوني ويژه اي را شناسايي کردند که داراي پتانسيل پيش بيني اين موضوع است که بيماران داراي بهترين شانس واکنش مثبت به درمان هستند.

تيم محققان از موسسه تحقيقاتي کودکان آرکانزاس گروهي متشکل از ۴۸ کودک مبتلا به اُتيسم را بررسي کردند.

کودکان به دو گروه متفاوت تقسيم بندي شدند: يک گروه از اين بيماران ۱۲ هفته تحت درمان با دوز بالاي فولينيک اسيد قرار گرفتند و به گروه دوم دارونما داده شد.

محققان دريافتند بهبود در ارتباط کلامي گروه دريافت کننده فولينيک اسيد در مقايسه با گروه دارونما به شکل قابل توجهي بيشتر بود

مطالب بیشتر در مورد اوتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *