گنگی انتخابی یا موتیسم

گنگی انتخابی (selective mutism ) چیست؟

گنگی انتخابی یا موتیسم (selective mutism ) چیست؟ گنگی انتخابی یا موتیسم برخی کودکان با وجود برخورداری از توان گویای سالم و نیز توانایی برقراری ارتباط در برخی موقعیت ها و یا در مقابله برخی افراد خاص، به طور ارادی بیشتر بخوانید

درمان اپراکسی

درمان آپراکسی

درمان آپراکسی درمان آپراکسی بیماری که قادر به صداسازی نیست، اغلب مبتلا به آپراکسی دهان و اندام است. نیمه بدنش نیز مبتلا به فلجی یا ضعف شده باشد. درمان ۱-بهتر است بجای استفاده از فعالیت های غیر کلامی، از گفتار استفاده بیشتر بخوانید

افازی گلوبال

افازی گلوبال افازی گلوبال نکات مهم در درمان آفازی کامل ^ در درمان از روش های همه جانبه استفاده میکنیم. ^ از محرک های کلامی برجسته استفاده کنید. مانند گفتن اسم بیمار، عنوان/ آقای دکتر/ ^ از عبارات احساسی برای تحت بیشتر بخوانید

زبان پریشی(aphasia) چیست؟

علائم افازی بروکا

علائم افازی بروکا علائم افازی بروکا ۱-گفتار ناروان که شامل مکث های زیاد،گفتار همراه با تلاش و تقلا، طول گفته کاهش یافته،آشفتگی در نواخت و آهنگ گفتار ؛تولید واجها مختل ۲-اگراماتیسم : حذف عناصر دستوری شامل حروف اضافه ؛ حروف ربط بیشتر بخوانید

روش درس خواندن

چگونه کودک را به خواندن کتاب علاقه مند کنیم ؟

چگونه کودک را به خواندن کتاب علاقه مند کنیم ؟ روش درس خواندن ✳️ کودک را کنار خود نشانده و باهم به کتاب ها و تصاویرشان نگاه کنید.این کار را به مدت ۳ روز در دو نوبت ۲۰ دقیقه ای تکرار بیشتر بخوانید

اختلال بلع در کودکان

نشانه های اختلال بلع در کودکان

نشانه های اختلال بلع در کودکان : اختلال بلع در کودکان امتناع از خوردن غذا یا مایعات ، مشکل در خوردن مواد غذایی با بافت های مختلف ، طولانی شدن مدت زمان تغذیه ، مشکل در جویدن مواد غذایی ، مشکل بیشتر بخوانید