تقویت خواندن در دانش آموزان اختلال یادگیری
تقویت خواندن در دانش آموزان اختلال یادگیری
راهبردهای تقویت خواندن در دانش آموزان اختلال یادگیری
– وصل نقطه چین (دقت ، هماهنگی چشم و دست ، تقویت دستخط و خوشنویسی)
– استفاده از روش چند حسی فرنالد
– کامل کردن کلمات ناقص (دقت ، ادراک)
– کار با ماز(دقت ، ادراک ، هماهنگی چشم و دست)
– پرتاب حلقه (دقت ، هماهنگی چشم و دست)
– کپی کردن و نقاشی کردن کلمات وحروف و…(دقت ، ادراک)
– تشخیص شکل از زمینه (ادراک)
– ترسیم کلمات در فضا (تقویت تجسم فضایی)
– پیدا کردن تفاوت در یک سری از کلمات (دقت)
– تشخیص شکل از زمینه (ادراک ، دقت)
– داستان خوانی (تقویت املا و خواندن ، تقویت درک مطلب)
– رمز گردانی(دقت ، هماهنگی چشم و دست)
– آموزش مطالب درسی
– پیدا کردن کلمات حروف هم صدا با شکل متفاوت (تقویت املا و خواندن ، دقت ، ادراک)
– بازی های فکری پومین
– پیدا کردن تفاوت ها وتشابهات (دقت)
– بازی با دارت (دقت)
– پیدا کردن کلمه مورد نظر در متن (دقت)
– استفاده از وسایل آموزشی سینا
– تمرین روخوانی
– جمله سازی با کلمات مشکل (تقویت خواندن ، درک مطلب ، املا ، ادراک)
– مینی بسکتبال (هماهنگی چشم و دست ، دقت)
– استفاده از حروف مغناطیسی جهت ساختن کلمه (دقت ، ادراک)
– خواندن روزنامه (تقویت املا و خواندن ، دقت ، ادراک)
– خواندن شعر(حافظه شنوایی)
– تمرینات توالی شنیداری (تقویت توالی و حافظه شنوایی)
– تمرینات حساسیت شنیداری (دقت و حساسیت شنیداری ، تقویت املا و خواندن)
– تلفظ غلط کلمات توسط کارشناس یا معلم واصلاح تلفظ آن کلمه توسط دانش آموز
– استفاده از کارتهای تصویری مختلف (تقویت حافظه دیداری)
– تمرین حفظ کردن حروف الفبا(دقت ، حافظه ، توالی )
– ترکیب صدا ها توسط دانش آموز(ساز= س – ا – ز)( تقویت ادراک)
– کامل کردن تصویر وبریدن وچسباندن تصاویر(ادراک ، دقت ، هماهنگی چشم و دست)