تاثیر کم شنوایی بر حیطه های معناشناختی زبان
تاثیر کم شنوایی بر حیطه های معناشناختی زبان
کودکان مبتلا به آسیب شنوایی که درحال یادگیری گفتار هستند
دامنه ای از روابط معنایی را از سنین کم مانند کودکان طبیعی البته با سرعتی کمتر بیان میکنند.
آنها تاخیر هایی در توانمندی معناشناسی کلامی در سرتاسر دوره رشد نشان می دهند
و در به کار بردن کلمات مفهومی- معنای مجازی و انتزاعی و معانی چندگانه اشکالاتی نشان می دهند .
این کودکان در یادگیری گفتمان پیوسته در هر دو سبک گفتاری و نوشتاری مشکل دارند .