گفتار درمانی

تمرینات و راهبردهای تقویت خواندن

تمرینات و راهبردهای تقویت خواندن

-وصل نقطه چین(دقت-هماهنگی چشم و دست-تقویت دستخط و خوشنویسی)
– استفاده از روش چند حسی فرنالد
-کامل کردن کلمات ناقص(دقت-ادراک)
– کار با ماز(دقت-ادراک-هماهنگی چشم و دست)
– پرتاب حلقه(دقت-هماهنگی چشم و دست)
– کپی کردن ونقاشی کردن (کلمات) وحروف و…(دقت-ادراک)
– تشخیص شکل از زمینه(ادراک)
– ترسیم کلمات در فضا(تقویت تجسم فضایی)
– پیدا کردن تفاوت در یک سری از کلمات(دقت)
– تشخیص شکل از زمینه(ادراک-دقت)
– داستان خوانی(تقویت املا و خواندن-تقویت درک مطلب)
– رمز گردانی(دقت-هماهنگی چشم و دست)
– آموزش مطالب درسی
– پیدا کردن کلمات حروف همصدا با شکل متفاوت(تقویت املا و خواندن-دقت-ادراک)
– بازیهای فکری پومین
– پیدا کردن تفاوتها وتشابهات (دقت)
– بازی با دارت(دقت)
– پیدا کردن کلمه مورد نظر در متن(دقت)
– استفاده از وسایل آموزشی سینا
– تمرین روخوانی
– جمله سازی با کلمات مشکل(تقویت خواندن-درک مطلب-املا-ادراک)
– مینی بسکتبال(هماهنگی چشم و دست-دقت)
– استفاده از حروف مغناطیسی جهت ساختن کلمه(دقت-ادراک)
– خواندن روزنامه(تقویت املا و خواندن-دقت-ادراک)
– خواندن شعر(حافظه شنوایی)
– تمرینات توالی شنیداری(تقویت توالی و حافظه شنوایی)
– تمرینات حساسیت شنیداری(دقت و حساسیت شنیداری-تقویت املا و خواندن)
– تلفظ غلط کلمات توسط کارشناس(یا معلم) واصلاح تلفظ آن کلمه توسط دانش آموز
– تقویت حافظه دیداری(با استفاده از کارتهای مختلف و…)
-تمرین حفظ کردن حروف الفبا(دقت-حافظه-توالی )
– ترکیب صدا ها توسط دانش آموز(ساز=س –ا –ز)( تقویت ادراک)
– کامل کردن تصویر وبریدن وچسباندن تصاویر(ادراک-دقت-هماهنگی چشم و دست)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *