اين اختلالات عبارتند از اختلال در : - جهت يابي صوت - تمايز شنيداري - تشخيص الگوي شنيداري - تشخيص جنبه هاي زماني شنيداري

تقویت حس شنوایی

تقویت حس شنوایی

از کودک بخواهید صدا یا هجا ی آخر و یا اول کلمه ای را که شما می‌گویید بیان کند.

۲.هجای اول کلمه ای را بگویید و از کودک بخواهید کلمه شما را کامل کند.

۳.جمله ای را به صورت ناقص بیان کنید و از کودک بخواهید با فعل مناسب جمله را کامل کند.

۴.یک وسیله ی صداساز را به صدا درآوردید و از کودک بخواهید

به محض شنیدن صدا فعالیت خاصی را انجام دهد.
۴.از دانش آموزان بخواهید به صورت بازی جمله ای را شروع کنند

و هریک کلمه ای به کلمه ی نفر قبل اضافه کرده و ادامه دهد.

– پروش حس لامسه

۱.از کودک بخواهید چشمهایش را ببندد و شی را در دست او قرار دهید تا بر اساس زبری و نرمی به دو دسته تقسیم کند.
۲.اشکال هندسی پلاستیکی را در دست کودک قرار دهید و از او بخواهید شکل را لمس کند و طرح آن را روی کاغذ بکشد

.
۳.دستان کودک را در دست بگیرید و هنگامی که چشمانش بسته است

به شی کمی گرم و سرد در دستش بگذارید و از او بخواهید دمایی را که احساس میکند بگوید.
۴.از کودک بخواهید چشمهایش را ببندد

و اشیا آشنا و موجود در منزل را یکی یکی در دست او بگذارید و بخواهید پس از لمس نام شی را بگوید.

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *