تربیت شنیداری

تربیت شنیداری

تربیت شنیداری

۱٫توجه به صدا : چنانچه فرد نسبت به صدا بی تفاوت باشد، قادر به تشخیص و درک آن نخواهد بود .

۲.کشف صدا :یک صدا تنها زمانی کشف می شود که فرکانس آن بین ۲۰ -۲۰۰۰۰ بوده و شدت آن نیز انرژی لازم جهت تحریک سیستم شنوایی فرد را داشته باشد .

۳٫تمایز اصوات :حس شنوایی با توجه به خصوصیات فیزیکی متفاوت اصوات، پیامهای عصبی مختلفی را تولید میکند که فرد را قادر به تمییز بین اصوات میکند .

۴٫شناسایی: تشخیص اصوات از یکدیگر به نحوی که فرد هر یک را کاملا درک کرده باشد .

🔴 تفاوت این مرحله با تمایز : در طی تمایز، فرد تنها باید مابین اصوات متشابه و متفاوت فرق بگذارد،

اما در شناسایی فرد علاوه بر تفاوت گذاری باید هریک از آنها را به صورت جداگانه درک و آنچه را که شنیده بوسیله تکرار، یا اشاره به آن مشخص کند .

۵٫درک مطلب :درک مطلب، معنا و مفهوم آن مدنظر می باشد.

باید مشخص گردد هدف از صدای ایجاد شده مخصوصا در اصوات گفتاری چه بوده است .

فرد باید مجموعه ای از کلمات را در کنار یکدیگر گذاشته و یک درک کلی از آنها به دست آورد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *