کودکان سندرم داون و دستیابی به گفتار قابل فهم

کودکان سندرم داون و دستیابی به گفتار قابل فهم کودکان سندرم داون و دستیابی به گفتار قابل فهم منظور از قابلیت فهم گفتار این است که دیگران، چقدر از گفتار کودک شما را متوجه می شوند و البته در این ارزیابی نظر غریبه ها مهمتر از افرد آشناست. برای افزایش قابلیت فهم گفتار به هیچ […]

علل بروز اُتیسم

علل بروز اُتیسم علل بروز اُتیسم تا کنون هیچ علت مشخصی برای اُتیسم کشف نشده است ولی مشخص شده است که عملکرد غیر عادی مغز باعث ایجاد حالات اُتیسم می شود . اسکن های مغزی در بعضی موارد نشان داده است که مغز کودکان اُتیسیک از نظر اندازه و ساختار با مغز کودکان سالم متفاوت […]

درمان کودکان اتیسم

درمان کودکان اتیسم درمان کودکان اتیسم برای والدین دانستن این مطلب که کودک آنها اُتیسم می باشد تجربه تلخ و دردناکی است . برای بسیاری از خانواده ها ممکن است این تشخیص بسیار تکان دهنده و غیره منتظره باشد ، بعضی از والدین هم ممکن است ماه ها و یا سالها به دنبال این باشند […]

برخورد با رفتارهای اختلالی اتیسم

برخورد با رفتارهای اختلالی اتیسم برخورد با رفتارهای اختلالی اتیسم راهنمایی های زیر برای برخورد و بهبودی رفتارهای اختلالی که در طول جلسات تمرین ممکن است شما با آن برخورد کنید ارائه می شود . از آنجائیکه شرایط فرق می کنند و همینطور از آنجائیکه هر کسی با کودک رابطه متفاوتی می تواند داشته باشد […]

روش های طبیعی برای بررسی نحوه پردازش زبان

  روش های طبیعی برای بررسی نحوه پردازش زبان   ۱- نوک زبانی tip of the tongue *         ۲- پدیده لغزش زبانی slip of the tongue *         نوک زبانی tip of the tongue *         زمانیکه در حین صحبت به طور ناگهانی واِه ای را فراموش کنیم در حالیکه اطلاعاتی پیرامون آن واِه در ذهن ما […]

شکاف کام ولب و مشکلات شنوایی

شکاف کام ولب و مشکلات شنوایی شکاف کام ولب و مشکلات شنوایی ماهیت شکاف شکاف ، فضا یا فاصله ای غیر طبیعی در لب فوقانی ، قوس دندانی ، یا کام است. اصطلاح عامیانه برای این وضعیت ، لب شکری است که استفاده از آن میبایست گذاشته شود . شکاف کام ولب ، نقایص مادرزادی […]

الگوهاي خواندن و نوشتن

    الگوهاي خواندن و نوشتن الگوهاي خواندن و نوشتن رویکرد تحلیل مرحله: š            بنیان: افراد برای خواندن هم از مدل بالا به پایین و هم از از رویکرد پایین به بالا استفاده می کنند.( متداخل) š            توسط تامسون ارائه شده است. š            چگونگی مدل: فرایند پایین به بالا: š            اول: هر فرد مشخصات فیزیکی را تجزیه […]

چه کودکانی نیاز به گفتاردرمانی دارند؟

چه کودکانی نیاز به گفتاردرمانی دارند؟ چه کودکانی نیاز به گفتاردرمانی دارند؟ مقدمه: «خاله سلبال مسکیمو دیدی؟ بابام خلیده!» با تعجب گفتم: «آرتین چی گفتی؟ متوجه نشدم.» آرتین حدودا ۳ سال و نیمه است اما گفتارش واضح نیست و بیشتر مواقع مادرش مجبور است صحبت‌های او را برای اطرافیان ترجمه کند و گفت درباره شلوار […]

ارزیابی و درمان توجه

ارزیابی و درمان توجه ارزیابی و درمان توجه مقدمه به علت مشکلات ارزیابی و اندازه گیری توجه در کودکان اغلب تست ها و کارهای پژوهشی در این حوزه مربوط به بزرگسالانی است که به علت آسیب هایی مثل ضربه مغزی دچار اختلال شده اند. البته قاعدتا بخشی از نتایج این پژوهش قابل استفاده در کودکان […]

کودک در دوره پیش زبانی

کودک در دوره پیش زبانی کودک در دوره پیش زبانی  بین سنین ۹ تا ۱۸ ماهگی را دوره ی پیش زبانی (prelinguistic stage) می گویند ویژگی دوره: انتقال به مرحله شروع ارتباط هدفمند   حیطه های ارزیابی ارزیابی اهداف ارتباطی(مهمترین) در مواردی که کودک، مشکل شدیدتری دارد، موارد زیر نیز بررسی می شود:۳٫ ارزیابی شنواییارزیابی […]